საკანონმდებლო ჩარჩო დარგობრივი სამინისტროებისათვის, დირექტორატისა და უსაფრთხოების ინსტიტუტებისათვის უნდა განვითარდეს სართაშორისოდ აღიარებული პრაქტიკის გათვალისწინებით და უზრუნველყოფილი უნდა იყოს შესაბამისობა სამართლებრივ ნორმასთან.
კანონმდებლობა მკაფიოდ უნდა ადგენდეს უსაფრთხოების ინსტიტუტების როლსა და პასუხისმგებლობას, აკონკრეტებდეს უფლებამოსილების პროცედურებს ადმინისტრაციული და ოპერატიული საქმიანობისათვის, ადგენდეს საერთაშორისო კანონების და პროცედურების გამოყენებას, უზრუნველყოფდეს ინსტრუმენტების არსებობას სხვა მონაწილეებისათვის, აწარმოონ უსაფრთხოების ინსტიტუტების მონიტორინგი, დაადგინონ საკონსტიტუციო ბაზა ყველა კომპონენტის საქმიანობისთვის და უზრუნვლყონ უსაფრთხოების ინსტიტუტების თანამშრომელთა ანგარიშვალდებულება საქმიანობაზე კანონის ფარგლებში.
ამასთან ერთად, საკანონმდებლო ჩარჩო უნდა უზრუნველყოფდეს ინფორმაციაზე წვდომას გაადვილებას ზოგადად საზოგადოებისა და დემოკრატიული ინსტიტუტებისათვის.
წყაროები
მეტი ინფორმაციისთვის, იხილეთ:
Ian Leigh, ‘Executive, Legislative and Judicial Oversight and Guidance over the Security Sector’, in Eden Cole, Kerstin Eppert and KatrinKinzelbach (eds.), Public Oversight of the Security Sector, (Bratislava: Valeur for UNDP, 2008).
European Commission for Democracy Through Law (Venice Commission), Report on the Democratic Control of the Armed Forces, 23 April 2008.
European Commission for Democracy Through Law (Venice Commission), Update of the 2007 Report on the Democratic Oversight of the Security Services and Report on the Democratic Oversight of Signals Intelligence Agencies.
Michele Brandt, Jill Cottrell, Yash Ghai, Anthony Regan, Constitution-Making and Reform: Options for the Process, (Interpeace 2011).